Rather files $70 million suit against CBS over Bush story

first_imgThe habit of news anchors to travel to the scenes of big stories is largely his legacy.160Want local news?Sign up for the Localist and stay informed Something went wrong. Please try again.subscribeCongratulations! You’re all set! CBS spokesman Dana McClintock said: “These complaints are old news, and this lawsuit is without merit.” Rather narrated the September 2004 report that claimed that Bush skirted some of his duties during his National Guard service and that a commander felt pressured to sugarcoat Bush’s record. He maintains that the story was true. But an independent review for the network determined that the story was neither fair nor accurate. CBS fired three news executives and a producer for airing it. Richard Thornburgh, the former U.S. attorney general who made up the two-man investigative panel with Louis D. Boccardi, the retired chief executive of The Associated Press, said he was unaware of Rather’s lawsuit. Reached at his home in Washington, he said only: “Our report speaks for itself.” Rather worked at CBS News starting in 1962, then replaced Walter Cronkite in 1981 as “CBS Evening News” anchorman until signing off March 9, 2005. NEW YORK – Dan Rather filed a $70 million lawsuit Wednesday against CBS, alleging that the network made him a “scapegoat” for a discredited story about President George W. Bush’s National Guard service. The 75-year-old Rather, whose final months were clouded by controversy over the report, says the complaint stems from “CBS’ intentional mishandling” of the aftermath of the story. The lawsuit, filed in State Supreme Court in Manhattan, also names CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom Inc. Chairman Sumner Redstone, and former CBS News President Andrew Heyward. Rather, the former anchorman of the “CBS Evening News,” is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages. last_img


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *